Biuro
Atrakcyjna wygląd, który widać na pierwszy rzut oka, ma kluczowe znaczenie dla powodzenia sprzedaży. Dla wielu marek, szczególnie kosmetyków do pielęgnacji ciała — elegancki projekt jest koniecznością. Często w tłumie produktów na sklepowych półkach klient nie jest w stanie dokonać takiego wyboru, który by satysfakcjonował producenta. Dlatego właśnie tak ważna jest dzisiaj innowacyjność. Oprócz tradycyjnej grupy odbiorców kosmetyków, którą do tej pory były kobiety, pojawili się także nowi: mężczyźni i młodzież, kupujący produkty dla nich przeznaczone. Pojawiają się również nowe produkty do pielęgnacji skóry dla szerokiej gamy konsumentów świadomych cen zakupu. Sztuką jest, aby ukierunkować każdy segment potrzeb i podkreślić cechy produktu, które są „niezbędnym” dla klientów zakupem. Wiele zakupów produktów z obszaru pielęgnacji ciała odbywa się impulsowo więc etykiety powinny zachęcić kupujących estetyką, a aby to osiągnąć, powinny wyróżniać się od innych produktów i zaoferować coś nowego.
najbardziej popularnym rozwiązaniem do oznaczania produktów kosmetycznych są wielobarwne etykiety. Główną funkcją etykiet jest wzbudzić zainteresowanie konsumenta, z tego powodu etykietę musi wyróżniać niepowtarzalny wygląd. Ponadto etykieta musi być funkcjonalna — wielobarwne etykiety papierowe szczególnie dobrze przylegają do opakowań, a dzięki zastosowaniu lakieru lub laminatu są odporne na wilgoć. Inną możliwością dla etykietowania produktów kosmetycznych są etykiety samoprzylepne z białej lub przezroczystej folii, które są odporne na wodę i dostosowane do opakowania elastycznych i miękkich.
etykiety poza funkcją informacyjną pełnią również ważną funkcję dekoracyjną. Za pomocą etykiet „no label look” – czyli etykiet ultraprzeźroczystych, opakowanie produktu zyskuje również niepowtarzalny wygląd. Etykiety te są zazwyczaj przeznaczone do „produktów luksusowych”. W tych etykietach grafika jest szczególnie uderzające i „scala” etykietę z opakowaniem. Są one wykonane ze specjalnych folii powleczonych krystalicznie przeźroczystym klejem, specjalnie dopasowanych do luksusowych produktów.
na rynku istnieje wiele produktów, w których etykieta pełni nie tylko funkcję informacyjno — marketingową, ale również służy jako zamknięcie opakowania. Najlepszym tego przykładem jest etykieta, który pozwala otworzyć opakowanie chusteczek higienicznych i ponownie je zamknąć po użyciu, w sposób czysty i wygodny. Do produkcji tych etykiet, używamy właśnie etykiet ze strefami „wolnymi od kleju” tak, aby można było je bez problemu podważyć i uchwycić.
ich głównym zadaniem jest identyfikacja opakowań zbiorczych do wysyłki i w czasie transportu. Najczęściej etykiety te produkowane są z papieru matowego lub półbłyszczącego. Zapewniają one dobrą jakość wydruku i są niedrogim rozwiązanie dla identyfikacji towarów. Aby zapewnić odporność na warunki atmosferyczne (wilgotność, temperatura, itp.), mogą być stosowane etykiety z folii lub innych surowców syntetycznych.