BRANŻE

Warzywa i owoce

W sektorze owoców i warzyw etykieta odgrywa istotną rolę w prawidłowym oznaczaniu, stąd powinny być umieszczona na każdym opakowaniu lub bezpośrednio na produkcie. Etykietowanie świeżych owoców i warzyw wiąże się ze szczegółowymi normami handlowymi. W zależności od konkretnej odmiany owoców lub warzyw i standardowych wymogów znakowania, dane na opakowaniu powinna zawierać następujące informacje: nazwa odmiany lub typu handlowego, wielkości, ilości, wagi netto i inne dane. Taka etykieta może być wykonana z różnego typy materiałów, w zależności od opakowania, jak również od warunków przechowywania i transportu.

Etykiety samoprzylepne:
mogą być wykorzystane do znakowania bezpośrednio pojedynczych owoców (np. jabłka, gruszki), wtedy wykonane są ze specjalnych materiałów posiadających certyfikat ISEGA do bezpośredniego kontaktu z żywnością, bądź do oznakowania worków lub opakowań zbiorczych. Możliwości technologiczne pozwalają nam zaproponowanie etykiet czystych i ze wstępnym nadrukiem. Etykiety wielobarwne mogą być wykończone laminatem lub lakierem a co za tym idzie – mogą się wyróżniać wśród etykiet konkurencji.

Etykiety logistyczne:
ich głównym zadaniem jest identyfikacja opakowań zbiorczych do wysyłki i w czasie transportu. Najczęściej etykiety te produkowane są z papieru matowego lub półbłyszczącego. Zapewniają one dobrą jakość wydruku i są niedrogim rozwiązanie dla identyfikacji towarów. Aby zapewnić odporność na warunki atmosferyczne (wilgotność, temperatura, itp.) mogą być stosowane etykiety z folii lub innych surowców syntetycznych.

Zawieszki „wineglass“ ("fruittag"):
można je stosować z powodzeniem na opakowaniach owoców i warzyw. Zadrukowane po jednej stronie logo lub zdjęcie i adres producenta są wielobarwne. Po przeciwnej stronie umożliwiają samodzielny zadruk termotransferowy lub termiczny informacji typu: nazwa oraz waga produktu, data ważności, numer serii lub kodu. Wielobarwne zawieszki "WINEGLASS" wpływają na estetykę i wygląd zapakowanego produktu.